Het proces waarmee klanten in de B2B markt zich oriënteren, de zogenaamde buyer-journey, wordt in toenemende mate gedomineerd door online-activiteiten.
Van aanbieders vraagt dit een versnelde transformatie naar volledig geïntegreerde marketing- en salesactiviteiten, omnichannel acquisitie- en communicatietechnieken en effectief gebruik van beschikbare data.
In de fase van het “fysieke” contact wordt van de accountmanager steeds meer een rol verwacht van enerzijds trusted-advisor en anderzijds challenger; Iemand die de klant durft uit te dagen en nieuwe inzichten biedt. Kortom iemand die de klant juist die toegevoegde waarde levert die voor hem de doorslag geeft.
Daarom leggen wij ook In onze sales- en salesmanagementtrainingen de nadruk op een holistische 360° benadering waarin enerzijds het marketing- en salesproces wordt geïntegreerd, toegespitst op de buyer-journey, en anderzijds sales-vaardigheden worden getraind in een effectieve combinatie van consultative-selling en challenger-sales.
De resultaten mogen we indrukwekkend noemen. In vrijwel alle gevallen realiseren we een aanzienlijke omzetverbetering.